Loading... Loading...

Geen reden tot vervelen

NS Tienertoer

Opdracht
Hoe kan NS  de Tienertoer weer helemaal hip en happening maken onder jongeren tussen 12-18 jaar?

Inzicht
Tieners kijken het hele jaar uit naar de vakantie, maar als het eenmaal vakantie is weten ze niet wat ze moeten doen. Ze vervelen zich. Dit laten ze ook massaal weten op Twitter en Facebook.

Omschrijving
NS heeft deze tieners persoonlijk berichten teruggestuurd. Berichten waar zij persoonlijk benaderd werden en enthousiast werden gemaakt over de tienertoer. Op Twitter werden ook acht ‘Tienertoer Challenges’ georganiseerd. Een challenge bestaat uit een opdracht of een vraag, ingeleid door Nick en Simon. Met de challenge konden jongeren NS Tienertoer-tickets winnen. Zo hoeven de jongeren zich niet te vervelen!

Resultaat
Mede dankzij deze campagne, zo gaf NS zelf aan, werden er deze zomer twee keer zoveel Tienertoer tickets verkocht dan in de zomer van 2013. Wat de resultaten op Twitter betreft, de challenges werden uitermate positief ontvangen. Tijdens de campagne was de hashtag #NSTienertoer zelfs twee keer trending topic.

Met dit concept heb ik de eerste prijs gepakt bij de Brandfighters NS challenge. Het concept is uiteindelijk uitgevoerd door Johnny Wonder.

enjoyed it? Share it